TFW: Bra nok

Følelsen når du innser at det finnes et menneske der ute som synes at du er bra nok, uansett.

I begynnelsen virket det keitete når terapeuten min føyet til "Og det er det nok en god grunn til." hver gang jeg hadde sagt noe som helst om meg selv. Jeg ble litt flau på hennes vegne, liksom.

Men så slo det meg i dag, etter å ha tilbrakt noen timer med å lure på hvordan en mor kan være.. slik som min. Så innså jeg at det terapeuten min sier er at jeg er bra nok akkurat som jeg er. Akkurat slik jeg til ethvert øyeblikk er.

Selv om jeg nok kan si at jeg - kanskje, nesten, cirka - forstår på et intellektuelt nivå at jeg selvfølgelig er god nok så fremt jeg ikke bryter lover og forsøker å behandle andre pent, så forstår jeg det kanskje ikke helt dypere inni meg. Og det at jeg er klar til å anerkjenne at det finnes i hvert fall ett menneske som mener at jeg er tilstrekkelig endrer ikke det.

Uansett er det godt å vite, at uavhengig av hva jeg måtte føle på selv, så finnes det noen som vet bedre enn å dømme meg basert på arrene mine.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Uten deg

Med hodet under vann

Ut på nevertokt