Ut på nevertokt

I dag dro jeg ut på jakt etter bjørkenever.
I forbindelse med anlegging av sykkelsti har arbeidere hugget ned en del trær. De hadde allerede lovet bort selve veden, men jeg fikk lov til å ta neveren.

Vips! Så var to timer gått. Til tross for at jeg ikke hadde kledd meg særlig godt holdt jeg varmen overalt utenom hendene og ansiktet. Hendene er også fulle av småkutt nå. Jeg bør nok finne noen gode hansker som både tåler litt og holder varmen, og ikke minst er gode å jobbe med!

Så nå har jeg roser i kinnene, såre hender, og setter stor pris på å være innendørs mens det mørkner ute.
Det har vært en kjempedeilig dag. Nå fremover må jeg regne med å bygge opp kroppen etter mange års "sykeleie". Jeg tror jeg skal prøve å gjøre det mest mulig ved å arbeide og utforske utendørslivet.
Da får jeg frisk luft også, og det er en litt mer meningsfylt aktivitet enn å tusse rundt på tur i gatene.

Og neveren. Den skal bli julegave. Mesteparten i hvert fall.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Uten deg

Med hodet under vann